Razbremenite hrbtenico

"OHRANITE SVOJO HRBTENICO ZDRAVO"

       


Ste vedeli, da je pritisk na medvretenčne ploščice v sedečem položaju večji kot v stoječem? Razlika ni majhna, saj znaša celih 75 kg!

Verjetno se sprašujete, kako je to mogoče, ko pa le sedimo in počivamo. Da bi razumeli delovanje hrbtenice in pritiska nanjo, si najprej poglejmo, kako je hrbtenica sestavljena:

 

 

SPOZNAJMO HRBTENICO

       


Vsak sestavni del ima svojo vlogo, njihovo skupno delovanje pa nam omogoča gibanje. Posplošeni opis hrbtenice se glasi: medvretenčne ploščice v zdravi hrbtenici prestrezajo in omilijo sunke in tresljaje, vretenca pa hrbtu zagotavljajo ustrezno oporo.

Sklepi v hrbtenici omogočajo natančno prileganje sestavnih delov, hkrati pa z vezmi skrbijo, da ne pride do izpaha. 

Živci, natančneje živčni sistem, opozarjajo na preobremenjenost ali druge okvare, medtem ko mišice omogočajo gibanje celote.

  

 

NAJPOGOSTEJŠE POŠKODBE HRBTENICE:

       


Vsak del hrbtenice sestavljajo še manjši deli, ki hrbtenico delajo prožno, a hkrati trdno. Bolečina nas opozori, kadar pride do poškodbe katerega koli od teh delov.

ZAKAJ PRIHAJA DO POŠKODB?

       


Do poškodb prihaja predvsem zaradi preobremenitve hrbta in/ali pomanjkanja vadbe. V obeh primerih hrbtenica začne izgubljati prožnost in gibanje postaja omejeno.


Stoli SpinaliS to ponujajo rešitev, saj omogočajo aktivno sedenje, ki z nenehnim gibanjem utrjuje mišice, vezi ohranja prožne in preprečuje točkovno obremenitev posameznih delov hrbtenice.

KDAJ IN KAKO JE HRBTENICA OBREMENJENA?

       


Hrbtenica podpira in nosi zgornji del telesa, zaradi česar je vedno obremenjena. Obremenitev hrbtenice merimo s pritiskom v medvretenčnih ploščicah, ki ga ustvarjajo telesna teža, drža in zunanja teža (dvigovanje).

Hrbtenica je najmanj obremenjena v ležečem položaju, pritisk znaša 25 kg. Zanimivo je, da je pritisk na notranji del medvretenčnih ploščič večji v sedečem kot stoječem položaju. V stoječem položaju pritisk namreč naraste do 100 kg, v sedečem pa do 175 kg.

KAKO JE TO MOGOČE?

       


V stoječem položaju del obremenitve medvretenčnih ploščic prevzamejo vezi in mišice. Pri sedenju se mišice in vezi sprostijo, kar poveča obremenitev in pritisk na medvretenčne ploščice. Nepravilna drža še poveča obremenitev. Zaradi vedno bolj prisotnega dela sede in daljših obdobij sedenja postajajo mišice in vezi vedno bolj ohlapne. S tem se veča obremenitev ostalih delov hrbtenice, ki prevzemajo breme neaktivnih delov, kar vodi k poškodbam. Povečan pritisk na medvretenčne ploščice je na kratek rok celo dobrodošel, saj - podobno kot vadba mišic - krepi medvretenčne ploščice in jih ohranja zdrave.

Prekomerna ali stalna obremenitev medvretenčnih ploščic povzroča izliv tekočine, ki jo vsebujejo. S postopnim izsuševanjem medvretenčnih ploščic se zmanjšuje razdalja med njimi, kar pripelje do trenja, s pogosto posledico ukleščenega živca ali celo uničenja medvretenčnih ploščic.

ALI OBSTAJA REŠITEV?

       


Bolj pogosta vadba, sprostitev in bolj zdrav življenjski slog vam bodo pomagali pri ohranjanju zdrave hrbtenice. A kaj, ko morate doma in v službi presedeti ure in ure? Tu pa na pomoč priskočijo stoli SpinaliS. 

Stoli SpinaliS so edini, ki ponujajo udobje sodobnih pisarniških stolov, hkrati pa posnemajo aktivno sedenje na terapevtski žogi, ki jo strokovnjaki priporočajo kot najboljši pripomoček za zdravo sedenje.

SpinaliS vam je lahko v veliko pomoč na delovnem mestu. Domiselne in praktične oblikovne rešitve stolov SpinaliS poskrbijo za ergonomijo vašega poslovnega prostora in zadostijo vašim najvišjim estetskim pričakovanjem - vendar ne na račun vaše hrbtenice!

Več informacij o zgradbi hrbtenice, obremenjenosti in okvarah najdete na spletni strani hrbtenica.com.

© 2018 Spinalis - Ham d.o.o.